| ♥ Adila Husna ♥ | bittersweet life: SAYA RINDU KAT KAWAN-KAWAN UiTM, PERAK

Wednesday, December 1, 2010

SAYA RINDU KAT KAWAN-KAWAN UiTM, PERAK

Tetiba malam ni rindu kat kawan-kawan UiTM Seri Iskandar.



Especially roommates aku , Si Azza.. Azza ni baik orgnyer.. Dia orang Johor.. dia budak art, cantik gile lukisan dia.. kadang-kadang dia wat keje sampai tak tido...kadang-kadang aku teman jugak r dia.. tapi selalunye, aku tak tahan.. aku tido jew terus...Kesian dia.. Dia la kawan suka duka aku.. Ye la kan, dah satu balik.. Sejak-sejak cuti sem ni aku rindu kat suara dia "dila okeh ke?".. Soalan ni la yang dia selalu tuju kat aku time kalau tengok aku xhappy ke apa ke.. Banyak-banyak hal aku dengan si azza je... Sebab sorang lagi roommates aku, dia suke wat hal sendiri..So, aku dengan azza je la selalu bersama.. Makan , minum, kayuh beskal g mana-mana sekali.. kadang-kadang mandi pun sekali, tp toilet asing-asing r.. cume, masa mandi tuh kena cakap r.. kalau dia siap , aku kena siap r.. xsanggup aku nak duduk lelame lam toilet tuh sorang-sorang... kalau azza xbalik johor, aku pun xkan balik kedah.. Walaupun kedah dengan perak hanya 3jam je.. Ye la kan, aku fikir r jugak.. Kalau aku balik, azza nak tinggal dengan sape.. Si sorang lagi tuh, dia tuh pantang bunyi aku nak balik je.. dia awal-awal dah blah.. Aku balik kedah pun masa aku betol-betol terdesak je.. aku kesian tinggal azza ni sorang-sorang... Azza ni dia suke sangat r bergurau.. Hahaha.. Kepada sape yg lom biase dgn dia ni mesti terkena lah.. Memang kompem kompem lah terpukau dengan gurau dia.. Aku dah biase, dah xbape sangat r.. relax je.. Dia ni memang suka wat org terkejut gile-gile... Niat dia cuma sekadar nak bergurau je.. nak happykan kawan-kawan... Tapi , sejak-sejak hari terakhir sebelum cuti sem aritu, azza moody sangat.. Nak tegur pun takot.. Aku sampai xberani nak tegur , aku faham nape dia moody time tuh.. Erm, tapi xpe dah kan, Sekarang azza dah sampai kepangkuan family dah kan, makan banyak-banyak.. nanti kecian Ibu tengok anak dia kurus lg.. mizz u hazzarita..



Ni kawan paling sporting aku.. Nama baik die Noradiba bt Mokri tp nama rock die adib... kalau nama paling manja dia si temeng.. Dia ni penasihat kawan-kawan yang utama.. Nasihat dia sume asas dari mak dia sendiri.. Sume pantang larang mak dia, dia cite abes kat sume kawan-kawan suh ikot cakap mak dia.. Dia cakap dia sayang kawan-kawan dia, xnak la benda-benda buruk jadi kat kawan-kawan dia.. Dia ni plak, pandai cket bab-bab nak korek rahsia orang.. Aku yang suke berahsia pun kadang-kadang terlepas gak cakap rahsia-rahsia aku kat dia.. Sejak-sejak rahsia aku terpecah kat dia, aku jadi rapat dengan dia cz dia kan macam boy cket.. So, senang r kalau aku ade masalah dengan boyfriend aku.. aku tanya la pendapat dia..yang mana aku ley guna, aku pakai jew.. Tapi, rock-rock metal dia, sebenarnya dia manja..haha.. maaf adib, aku cakap kat sini pasal ko.. Sekali dia nangis, bising satu blok kolej.. Sabar je la, sampai dia tertido baru r diam balik..Kadang-kadang aku yang wat dia nangis mcm tuh.. Aku memang suke buli dia.. aku wat macam-macam kat dia.. aku karate dia, aku boxing dia, aku dushdush dia, aku tarik jari-jari dia,tarik-tarik baju dia, aku komen segala kertas keje dia, aku cakap dia monyet, aku cakap dia tak comey walaupun dia gtaw aku berkali-kali cakap dia comey.. tapi dia jugak tempat aku tutup muka time aku tengok movee cite hantu, dia jugak teman aku masa aku takot nak g toilet, dia jugak yang setel masalah aku, banyak lg r... Terasa bersalah plak kat dia.. Adib, aku taw aku banyak salah kat ko, aku mintak maaf.. Aku nak kawan dengan ko... Nanti kalau ko xnak kawan dengan aku, sape aku nak nyorok time tengok movee hantu... nanti kalau ko xnak kawan aku, sape nak bawak aku kuar jalan-jalan lagi.. memang r ko suke marah aku time aku tunjuk jalan salah.. tapi kalau aku tunjuk jalan betol kat ko.. ko xmarah kan?... nanti aku tengok google map dulu sebelum keluar kita ye.. Adib , klau ko dapat kawan baru ko jangan lupe aku ye!.. Miss u adib~

Ni plak Asmidar.. Kak long kepada kutep.. Hehehe.. As ni hantu movee... Segala-gala movee dia ada.. Kami cuma pinjam, tengok pastu bagi balik... Time tengok movee dengan dia ni.. Selalu dia duduk depan sekali.. nak tengok bagi jelas-jelas.. As ni baik.. xbanyak karenah, senang nak bawak berbincang.. Kadang-kadang, aku rasa dia ni lebih tua dari aku sebab kematangan dia..
miss u la as..



Ni plak, Zaty.. Sebelum ni aku xrapat sangat dengan dia.. Tapi, sejak keluar pegi Ipoh sekali tuh r jadi rapat dengan dia.. Dia ni classmate si azza dgn adib.. Kami jadi rapat bila layan facebook la..
komen-komen sana-sini sampai sekarang.. mizz u zaty..



Ni plak si kecik dua orang ni.. baju coklat tuh nisa, yang merah tuh ekin.. diowang ni dah lama aku kenal dari UiTM machang lagi.. Si Ekin sekelas dengan aku time kat machang dulu.. tp nisa kelas lain.. Diorang ni satu kos dengan aku kat uitm perak ni.. Ni nampak je kecik , tp mulut pot pet pot pet.. Tapi best bergosip dengan diorang ni.. haha..Mizz kat diorang la..

tapi, aku rindu jugak kat kawan-kawan sekelas aku.. nanti sem depan kita jumpa ye.. Tuh pun kalau kelas masih sama~
Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

 
Copyright © . All Right Reserved by Adila Husna 2013