| ♥ Adila Husna ♥ | bittersweet life: Life AKU , BUKAN life kau

Saturday, December 18, 2010

Life AKU , BUKAN life kau


Entry kali ni ade sedih, n ade gak happy.. ntah lah, dua tiga hari ni mood aku len macam jew.. Kejap aku happy, kejap aku moody.. Semalam aku gileGile nak marah sebab ade orang hack YM aku.. Aku cam biase, suke YM dgn member aku sowang ni..Tetiba je YM aku disampuk dengan mamat tuh.. aku xnak layan kau sudah la.. yang gatal g hack aku tuh pesal.. dah xde keje lain dah nak buat, g layan awex ko dah la.. xpayah r nak kacau hidup aku.. aku pun xhengin r nak kacau hidup ko dgn awex ko tuh.. Xpayah r nak wat baik dgn aku r.. Aku pun xhengin r nak baikBaik dgn ko.. Heran aku, aku dgn dia xde pape pun.. Nak cakap kami kapel.. Sumpah! aku xpernah kapel dgn dia.. Dia je yg tergedix-gedix nak kacau hidup aku pesal hah? Awex dah ade, Comei segala bagai.. Npe still nak me"port"kan diri dalam hidup aku hah?..Aku ni bukan xnak kawan dgn dia, aku juz xnak r nti aku jugak disalahkan kalau pape terjadi lam hubungan diorang.. Dah la.. biar kat kau lah wahai mamat oii, kau nyah la lam hidup aku~

Yang buat aku happy ari ni, ade orang tolong kejutkan aku awal pagi, thanx ye~ ngee.. Naseb terbangun jgk.. text msg 3 kali cukup.. Aku tido balik.. Last aku dgar mak aku cakap dia nak kuar dgn ayah aku g mane ntah.. So, aku terpaksa bangun r.. pas mak ayah aku pegi.. Aku tutup pintu.. Terus on tivi, tengok sume channel yang ade.. Last lekat jugak kat TV3.. Sbb Astro pagi-pagi biase cite yang dah diulang dah..Mengadap tivi sampai kul 12.. Sebab nak tgk cita sampai habis.. Bila cita abes, aku sembang-sembang r dengan si gendut kucing aku tuh.. Sebab aku je tinggal kat umah n takde sape.. So, terpaksa r sembang dgn kucing-kucing aku.. Tup tup bunyi enjin keta ayah masuk garaj.. Yes, balik pun mak ayah aku ni.. Harap bawak balik r makanan pape ke kan.. aku tengah lapar ni.. TengokTengok makan untuk si gendut n da geng ja ada.. makanan utk aku xdak..Sedihnya! Sume gendut ja.. mentang r mak sayang dia.. dia ja dapat sume.. pastu mak cakap pegi masak ayam dgn ikan.. sayur mak beli dah.. Atoiii.. Malasnyer nak masuk dapur tuh, bape kali pusing-pusing umah baru aku letak kat dapur.. Sebab mak cakap mak xmau makan lgi, lepas jumaat baru nak makan.. So, aku pun g r masak ayam dgn ikan sowang2 kat dapur tuh.. Ayam aku wat sambal dgn kentang.. Ikan, aku goreng je.. sbb mak dah beli sayur cendawan dan tauhu sambal.. Sebelum mak kuar mak dah wat masak asam pedas ikan pari.. Perrghhh, selera aku makan sebab makan paverat aku ada.. Ayam sambal dgn asam pedas ikan pari.. lepas makan sume.. layan Fb kejap.. pastu g r sembahyang zohor.. Tengoktengok Laptop wat hal plak.. Mood tuk nak on9 fb dah xde.. tutup suis laptop.. aku g r tgk tivi dgn mak aku.. tumpang bantal dgn mak aku kononnyer nak tgk tivi sekali r.. Last-last yang aku tertido.. time aku tdo tuh aku dgr mak aku cakap, ni sapa tgk sapa ni.. pastu, aku rasa mak aku amek remote dari tgn aku.. Memang 5% je aku sedar time tuh.. mybe tdo dgn mak kot.. tuh yang nyenyak semacam je tuh.. :) ..

malam plak, tgk ade nasi lemak dengan pulut 2 bungkus atas meja.. Maybe, abg aku kot yang beli.. Aku melantak r nasi lemak tuh tengok macam sedap je.. Kenyang jugak r.. Pastuh, cadang nak tengok tivi lg r.. Tapi cite cam xbest plak.. Kuarkan laptop lam bilik, on9 kat ruag tamu pertama umah aku tuh.. On9 fb dengan tengah sejuk-sejuk, ade plak yang nak bagi darah aku panas.. ades, sabar je lah.. Nama pun manusia, mesti ade je yang xkena dimata!.. Lantak r.. tup tup fon aku plak bunyi.. Suke men miskolMiskol r diorng ni.. ingat aku ni banyak sgt ke kredit nak kol ko.. Lantak r lgpun number aku xkenal r.. Tapi, dia plak msgMsg kat aku cakap lam ayat dia "SAYA XBLEY NAK LUPAKAN AWAK LAH".. aku pun heran r, spe dia ni hah.. tetiba xley nak lupakan aku plak.. aku wat ape kat dia sampai dia xley nak lupakan aku.. Pastu dia kol aku lg.. Tp aku xjawab.. Dia kol kali kedua, aku try jawab mybe dia salah number kot.. pas aku soal selidik dia baru r dia cakap mmg dia cari aku pun.. dia xsalah number.. Hah? dari suara aku xkenal pun dia sape.. Dia ugut-ugut aku plak suh tima dia jd kekasih..n nak jumpa aku bila-bila.. Dia ni sewel ke ape ntah.. Ingat aku bodoh ke nak g jumpa dia sedangkan aku xpernah kenal pun dia sape.. Ntah perogol bersiri pun aku xtaw.. Bukan nak hina dia.. Tapi aku ni pempuan, sume tuh aku kena berhati-hati.. jangan sampai termasuk perangkap dia..

Tapi tetiba, hati aku macam xbape sedap.. Aku kol r Mr.A aku tuh.. Sebab ari ni dia dah banyak kali kol aku tapi aku xsempat nak jawab.. Sebab aku sibuk membuta jew hari ni.. Kesian plak kat dia.. Walaupun dia bukan boy aku n aku bukan girl dia.. tapi kami kawan mcm dah lama kenal.. ntah r knape.. maybe dia pandai tackle hati aku kot.. Kalau r kita jumpa time awal-awal dlu kan best.. ngee..!..Ops! tersilap time plak kol dia.. Dia ada kat umah kawan dia plak.. So, letak r tepon.. Nak msg.. Tapi malas plak.. Aku macam nak nangis pun ade.. Tapi sebab ape ea aku nak nangis?.. ntah, Aku pun tataw... ternangis plak bila terkenangkan diri aku ni.. Sebenarnya aku rindu sape ea?..@@


p/s: jalani r hidup dengan aman.. huhuhu :)





Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

 
Copyright © . All Right Reserved by Adila Husna 2013