| ♥ Adila Husna ♥ | bittersweet life: nak STORY pasal AKU

Friday, December 17, 2010

nak STORY pasal AKU


Korang nak tahu pasal aku ke?.. Malu plak nak StORY.. ngee.. Pasal nama, asal sume korang xpayah taw k.. Mesti korang pun dah taw kan.. aku juz nak cita pasal diri aku je.. :P

1. Korang nak taw x.. Aku ni seorang yang xbanyak cakap, aku cakap bila perlu je.. Sebab aku xbanyak cakap ni r kadang-kadang orang cakap aku sombong.. Actually, aku ni bukan cam korang sangkakan, aku ni susah cket nak cakap dengan orang yang baru aku kenal.. Tapi kalau aku dah kenal, hambek ko.. aku sembang sampai xreti nak berhenti.. ko sanggup layan ko layan r aku ni.. Sume aku nak story!


2. Aku ni still single mingle k.. bukan xde orang yang cuba nak tackle aku.. tapi ntah r, hati aku xley nak terima r, thu nape..bukan aku ni jenis memilih.. Mybe kisah-kisah masa bercinta dulu kot masih membayangi aku lg.. :'(


3. Aku ni ade sebelah je lesung pipit kalau korang perasan la.. Ngee! aku syg sgt kat lesung pipit aku.. Sebab bila aku senyum je lesung pipit aku ade.. klau aku xsenyum lesung pipit aku xde.. So, tiap ari aku kena senyum.. baru manis.. Dulu ade r sorang mak cik ni, dia jual nasi lemak kat depan umah sewa aku.. Dia panggil aku "ADIK LESUNG PIPIT".. teringat kat mak cik tuh r.. :)


4. Aku ni suke gigit kuku ibu jari.. Dah jadi tabiat dah sekarang klaw time ada masalah.. aku pun tak tahu nape.. nak cakap time gigitGigit tuh masalah bley setel pun tak jgk.. Mybe sweet kot orang jenis gigitGigit kuku ni.. tp bagi setengah orang, tabiat ni dianggap jijik.. xpe r lepas ni aku akan cuba buang tabiat ni k.. :(


5. Aku kuat bebal dan manja.. SeriOs aku cakap aku ni kuat bebal.. Bila aku nak something kat mak ayah aku n benda tuh aku xdapat mesti aku majok.. n pkir mak ayah aku dah xsayangkan aku.. tuh dia xnak belikan aku pape.. n aku akan bebal sampai xnak wat keja pape.. makan pun xnak.. tapi aku akan baik sendiri.. sebab aku taw rugi aku majok lama-lama.. xdapat pape pun.. aku taw mak ayah aku sayang aku la.. xcaya! tggu aku masuk U balik..ngeee :)


6. Aku kuat shopping taw x, tp dengan mak ayah aku r.. Kalau aku kuar sorang-sorang, aku pandai plak nak jimat cermat.. bila kuar dengan mak ayah duit aku xde yang kuar.. Duit mak ayah aku yang kuar.. Kadang-kadang, aku men tarik je ape yang aku suka.. :)


7. Kalau korang nak tahu, aku ni mudah bersimpati, aku xboleh tengok orang lam kesusahan.. Masa bila ntah, aku g pejabat pos nak renew lesen aku, than aku jumpa la sorang mak cik ni g pejabat pos nak bayar bil katanyer.. Aku terfikir jgk kan, mana g anak-anak mak cik ni.. tak kan sorang pun xbley nak tolong bayarkan bil kat mak ayah sendiri.. Kesian mak cik dah r tua, jalan pun xbpe nak elok.. kena tunggu giliran plak kt pej pos tuh.. Sebak aku tgk dia :'(


8. Korang kalau nak ajak aku men tempat tinggi-tinggi aku kem salam banyakbanyak k.. Sebab aku takut gayat! Dulu pernah sekali aku naik jambatan kat KLCC tuh.. Serius aku xtgk pun bawah.. Aku pegang je besi kat tepi tuh.. nak gerak pun rasa mcam nak jatuh jew.. PAstuh, aku wat2 r snap pic nak hilangkan rasa gayat.. lagi 1 kat keta kabel langkawi tuh.. Ya ALLAH, serius aku takut gila.. dalam tuh aku pegang je ayah aku sambil tgk lantai.. KEjap-kejap jew aku tengok sekeliling.. Tinggi kalah KLCC kot keta kabel tuh..hahah:)


9. Aku suka try resepi baru.. xkira r resepi ape pun, bila aku rasa nak try, aku terus buat.. Kononnya untuk masa depan la.. nak jadi isteri yang baik, pandai masak la segala bagai.. Insyaallah.. Nak kena cari lagi buku-buku resepi ni..:)


10. Aku ni bab-bab nak menjahit ni boley la cket-cket.. Setakat nak wat baju kurung tuh boleh la kot.. Keja anak dara kan sume tuh.. Last aku wat baju kurung 2 jam jew.. keke.. Kalau langsir tuh aku ley r nak wat.. tapi xde r design cantik sgt.. biase-biase jew.. nanti kalau ada masa banyak.. nak g kelas wat langsir r.. hehehe..:)


11. Aku ni cepat alah kalau korang nak taw.. kalau aku tersilap makan ke ape ke.. mesti badan abes merah-merah.. Gatal gile.. kalau time nak kemas rumah.. Aku mesti kena pakai mask siapSiap.. kalau x, aku kemas sambil bersih xberhenti...


Ni je kot yang aku ley share dengan korang pasal aku.. nanti aku cite lagi k.. ngeee

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

 
Copyright © . All Right Reserved by Adila Husna 2013