| ♥ Adila Husna ♥ | bittersweet life: Jarak itu menjaga kami

Thursday, May 31, 2012

Jarak itu menjaga kami



Assalamualaikum, salam sayang kepada semua. ^__^

Hari ini mood aku slow slow ja. Rasa happy dgn rasa nak marah 50-50 ja. Dok stabil tak dak yang lebih dan tak dak yang kurang. Rindu kt encik buah hati sgt-sgt. Memang orang cakap lebih elok bercinta after kahwin lagi best. Tapi kalau Tuhan nak bagi kita jumpa orang yang kita boleh rasa sayang kat dia awal before kita kahwin dgn dia mcm mana. Kena terima ja la kan. Jodoh semua ditangan Tuhan. Kita tak boleh nak buang perasaan yang bukan kita cipta sendiri ni. So, kita kena jaga dari mula.

cincin aku dan dia. Hadiah dari dia. :)

Aku mengaku aku bukan orang yang alim. Tapi aku jaga batas-batas pergaulan aku. Aku jaga nama baik keluarga aku. Aku pun bercinta dengan orang berlainan jantina dgn aku. Tapi kami bercinta tak macam orang lain bercinta. Kami sendiri elak utk selalu berjumpa. Kami elak bukan apa. Untuk jaga hubungan kami ni. Untuk menjaga kami dari melakukan perkara yang dilarang oleh Islam. Tambah-tambah lagi sekarang dia di kedah, Aku study di Seri Iskandar. Memang nak jumpa tuh agak la susah. Kadang-kadang 4bulan sekali baru kami jumpa. Tu pun kalau la jumpa. Sifat percaya memang kena ada dan patut ada. Memang kena percaya antara satu sama lain. Totally, aku memang percayakan dia. Sebab apa aku percaya sebab tiap kali aku cakap dia tipu. Terus dia suruh aku cakap dgn ahli keluarga dia. So, mmg aku letak kepercayaan kt dia 100%. Aku tahu dia macam mana. Aku tahu dia tak macam lelaki lain yang aku kenal. Dia seorang yang sgt rendah diri. Dia tak dak ego macam lelaki lain. Kadang-kadang aku ja suka ego xnak beralah langsung. Tapi dia, setia ja dgn aku. Aku sayang dia! So, jarak antara kami ni membuatkan kuat lagi sayang antara kami. Rindu kami kuat. Bila duduk jauh ni, tiap-tiap hari nak msg, tiap-tiap hari nak call. Kuat sangat aura dia. benda yang menjadi rutin harian after bgn tido dia call aku, before tidur call lagi. Memang kami tak pernah putus untuk tanya khabar. Orang cakap benda kecik pun nak bercerita dalam msg ke? Iye, kami story each other. Kalau tak buat macam tuh, lama-lama hubungan tuh jadi sunyi, jadi  kosong. Tuh penting nya kita share story even benda tuh kecik mcm mana pun. Kita buat dia jadi senyum kita. Itu la sebenarnya kebahagiaan. Walaupun dah lama  kami kenal. Tapi rasa mcam semlam ja kenal dia. Ntah, dia selalu ja cakap "dulu jual mahal, nak nombor tepon pun tak bagi". Rasa mcm semalam ja dia mintak nombor fon itu. dia siap tanya adik lagi. hehe. Rindunya kat diaa!

Actually, jarak itu bukan benda yang menghukum kita. But, jarak itu ada nak menjaga aku dan dia. Dengan jarak ini jugak aku berjanji utk berubah menjadi lebih baik dan memperbaiki cinta kepada illahi.  Terima kasih Ya Allah kerana memberikan aku peluang kepadaku melalui jalan-mu ini. Alhamdulillah :D 




Terima kasih kerana memberikan JARAK itu kepada aku dan dia.


Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

 
Copyright © . All Right Reserved by Adila Husna 2013