| ♥ Adila Husna ♥ | bittersweet life: Jacobs kismis pancake

Tuesday, May 1, 2012

Jacobs kismis pancake


hallo ?


Actually, aku x tahu nak buat apa pagi ni. Lepas subuh, mata dah mmg x boleh tidur. Alhamdulillah. Maybe dan nak berubah kot. Hehe. Aku pun x berapa pasti. So, dah x boleh tidur, perut mula la kan nak mintak makanan yang bukan-2. Tabiat aku bila lapar aku. Terus aku ajak en. google date. En. google plak sangat pandai. Tunjuk plak gambar makanan yang sedap-sedap. mana oden nak tahan! terus cari cari. Jumpa la resepi yang simple ni. "Puding biskut jacobs". Salin resepi semua terus pegi dapur selongkar almari harta karun tuh. Roti jacobs ada banyak tin lagi. Haha. Mak ayah aku mmg selalu beli biskut ni buat stok untuk breakfast before mereka pegi keja. So boleh la amek cket. Bila cek semua bahan-bahan cukup ada dirumah. Start la membanking. tapi actually ni puding. patutnya kena letak dalam cup cup kecik tuh. Tapi kat rumah tak dak plak cup cup kecik tuh. Pasal tuh la aku terus buat yang besar terus. Nak makan potong la. sendiri. Yang pasti perut terisi : p


Yang merekah itu lapisan atas. yang tengah itu lembut dan yang bawah itu sangat sedap. Habis jgk akhirnya. Nak resepi ? boleh. tapi kena bayar la. haha. 

Resepinyaaaaaaa : 



Bahan-bahan 
1 tin  susu sejat
1 bungkus biskut wheatmeal Jacobs
4 sudu besar Gula halus *
2 sudu besar Butter*
1 biji Telur*
3 sudu besar Kismis*- tinggal sedikit untuk dihias atas adunan

Cara-cara 
Biskut yg telah dihancurkan kecil2, direndam dengan susu sejat dalam loyang  selama 30 minit.
Masukan bahan-bahan bertanda * ke dalam loyang dan gaul rata.
Taburkan kismis diatas adunan tadi.
Kukus selama 30 minit atau sehingga masak

Selamat mencuba :)






Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

 
Copyright © . All Right Reserved by Adila Husna 2013