| ♥ Adila Husna ♥ | bittersweet life: PART 5. Saya senior!

Monday, May 21, 2012

PART 5. Saya senior!

Assalamualaikum. 

Suma sihat? Hakak senior kan? So, kena la sopan cket. hehe. Kejap je rasa. Kejap sangat dah nak habis dah. Sekarang dah part 5. Part yang menjadi part penentuan. Kalau past, maka tamatla menjadi student UiTM. Harap sangat aku past dan boleh grand on time. Takut kot. Aku tahu tahap aku kt mana. Aku bukan budak pandai. Tapi aku selalu belajar utk cuba sesuatu yang baru. Aku mula dari bawah taw x. Aku bukan macam orang lain. Terus mula dari atas. Tapi rezeki Allah masing-masing. Mungkin ada hikmah disebalik semua ni kan? Dulu aku duduk UiTM machang. Lepas tuh baru aku pindah UiTM perak. Aku belajar merata. Rezeki aku banyak. Datang bertimpa-timpa. Memang aku akui. Aku mula dari bawah. Tapi Allah bagi rezeki aku tambah-tambah. Abes study , aku terus dapat tawaran. Aku tak pernah duduk lama dekat rumah. Alhamdulillah. Syukur sgt. Lagi banyak tempat kita belajar, lagi ramai kawan kita dapat. Lagi banyak perangai kita tengok. Tapi itu semua cabaran yang kita kena tempuh. Sekarang aku student part 5 UiTM perak. Dah final year dah. Cuak sangat-2. Tapi dalam hati aku. Aku dah niat, Semua ni untuk mak ayah aku. Aku nak mak ayah aku bangga ada anak macam aku. Itu ja aku nak. Aku nak tengok mak ayah aku gembira dgn aku. Insyaallah. Sem ni aku akan cuba buat yang terbaik. Terbaik sekali. JANJI!



Untuk membukaan sem ni, aku dah beli stok makanan. Hope masa last sem xdak la aku bawak balik pula. Selalu sangat beli banyak-banyak, pastu tak makan. Pastu bawak balik rumah balik. Pastu mak pun bising. Dah cuba, suruh kawan-kawan makan. Tapi depa xmau makan. Tak kan nak paksa plak kan. hehehe. Tambah-tambah meggi. Lagi la aku tak berapa nak makan. Comfirm la nanti bawak balik jgk. Mak tggu taw. Yang sure habis, Milo je kot. Hehehe.



Nak tahu x yang kat atas ni hape? Yang senget benget ni? Yang kt atas ni la stiker. Stiker ni kena kumpul tiap-tiap sem. Atleast 15 stiker untuk dapatkan tiket nak dapat duduk kolej/hostel. UiTM memang buat macam ni sebab nak bagi student dia seimbang dari segi akedemik dan sahsiah diri. Macam mana nak dapat ni? Mesti la kena pegi or join majlis-majlis ilmu. Yang ada tiap-tiap malam. So, malam-malam dengar ceramah, balik buat assignment pastu pagi esok g kelas mengantok. hohoho. Tapi kan? motif tunjuk picture sebab nak bagitahu. Ni kan dah sem last. So,  Stiker tak payah la nak gedik gedik pegi kutip. Sem depan dah x duduk sini dah. hehehe. Syoikkkk gilerrrr! So, lepas balik kelas boleh la rehat-rehat cket. Sementara nak sambung buat assignment. Tapi kan kan? jadual sem ni! huh, sangat la x best langsung. kelas kul 8 kenapa la fakulti buat. tak boleh ke buat kelas kul 10 semua. Tapi yang best jgk xdak kelas malam. best best!

Okey, dah la. Nanak bum bum!




Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

 
Copyright © . All Right Reserved by Adila Husna 2013