| ♥ Adila Husna ♥ | bittersweet life: Bela anak yatim

Saturday, May 19, 2012

Bela anak yatim



Heloha?

Baca elok-elok tajuk diatas. Bela anak yatim?. Anak yatim yang merupakan anak luar nikah tanpa sah taraf. Dan tinggalkan ibu yang mengalami tekanan jiwa. Oh, sangat sedih. Anak yatim ni dijumpai di bawah katil aku. Hahaha. Ni haaaa.. Warna hitam pekat ni. 
.
.
.


Ibu kepada anak yatim ni kenapa ntah sejak dia beranakkan anak dia yang ni. Dia mcm mengabaikan tanggungjawab dia sebagai ibu. Dia letak anak dia bawah katil aku tanpa sebarang pelapik. Letak betol-betol atas lantai. Lantai yang sejuk tuh. Kan jubin kan sejuk. Aku duduk kt lantai pun xtahan. Apatah lagi si kecik ni. Pepagi lagi dah bunyi meow meow bawah katil. Ingtkan apa. Tengok-tgk ada si kecik ni. Kesemuanya ada 3 ekor. 2 ekor dah mati keras dah bawah katil aku. Tinggal yang ni sekor ja duk meow meow. Kesian dia. Ibu dia xmau jaga langsung. Masa amek pegang dia. Badan dia sejuk sangat-sangat. Terpaksa amek towel kecik balutkan badan dia. Lepas tuh, p dapur. Bancuh susu kambing bagi dia minum. Orang cakap susu kambing ni kan sesuai utk panaskan badan jgk. So aku pun suap la dia dengan picagari tuh. sikit-sikit. Takut tersedak. Tapi tak nyer telan pun. So, dah xtahu dah nak buat mcm mana. Tawakal je la. Amek ibu dia suh jilat-2. tak xmau plak. Ntah macam mana ntah. Dia macam daah bergerak cket. Ingatkan dah okey. Tapi x lama lepas tuh. Dia dah mengerang kesakitan. Dia mcm sakit sgt masa Allah nak cabut nyawa dia. Kecian kat dia. xdapat hidup dgn family kami. :'(. tak apa la. Allah lebih sayangkan dia. Lepas aku dah tanamkan dia. Ibu dia mcm dah x tentu arah. Mana tak nya. Anak dia 3 ekor mati hari yang sama. Sebab dia xnak bagi susu. Kejam punya ibu. 





Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

 
Copyright © . All Right Reserved by Adila Husna 2013