| ♥ Adila Husna ♥ | bittersweet life: Kenduri For Mak dan Ayah

Thursday, October 20, 2011

Kenduri For Mak dan Ayah

Alhamdulillah, syukur sangat sebab Ayah , Mak , Tok Jaharah , Tok Sopiah , Pak su , Mak long , Mak Ngah dan Mak Teh , aku dapat juga menunaikan rukun Islam yang kelima.. 8 orang sekali akan berangkat ke sana.. SYUKUR sangat-sangat.. Aku balik semperna cuti sem ni.. Dapat la teman Tok sebelah mak aku tok jaharah @ tok a'h untuk beberapa hari sebelum mereka berangkat.. Berseri-seri wajah beliau.. Suka sangat aku tgk dan sembang dgn nya.. So, before mereka berangkat ayah ada la buat kenduri doa selamat dengan baca yassin sikit. Tengok pixca kt bawah k ~


makan -makan ye pak cik sekalian~


Siap khemah bagai ooww ! macam kenduri kawen dah ~



Ni bahagian mak cik -mak cik pulak~


Okey ! ni lauk nye ye, Ayam masak merah, kari daging dgn ubi kentang , sayur lemak labu, ikan masin , ulam ulaman dan sambal belacan + air oren.. untuk desert , dadih (sy buat k.. ngee) , bubur hitam dan bubur kacang + pulut...selera kampung kan? sedap sgt ~

Penat sangat-sangat.. mana x nyer , aku je yg ada kt rumah.. suma akak, abg , adik xboleh balik awal.. suma balik lambat.. malam nak kenduri baru balik.. pape pun aku je la yg kena buat semua.. nasib en. buah hati sgt memahami.. Kesian jugak kt dia, nak msg je.. cakap soey , nti kta msg len k.. keja banyak ni.. huhu :)) kesian kan? sampai masa kenduri tuh dia sendiri tengok aku smpai tertanya dia kat aku penat x? ermm, mesti la penat b.. tapi , dalam penat-penat tuh.. sekurang-kurangnya dapat buat Mak Ayah bahagia.. Syukur sangat-sangat.. bukan senang nak arrange suma before start kenduri k! reminder that.. Nak buat sana , nak buat sini.. xpe xpe.. sebelum kawen prepare siap-siap k.. hehe.. okey, sekalian..


Love my parents,

deyla husna

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

 
Copyright © . All Right Reserved by Adila Husna 2013