| ♥ Adila Husna ♥ | bittersweet life: Penghantaran Bakal Jemaah Haji

Sunday, October 23, 2011

Penghantaran Bakal Jemaah Haji


Assalammulaikum.. 
Today 23 oktober 2011
Kami berserta rombongan menaiki 6 buah kereta..
masing-masing membawa jemaah haji ke Lapangan terbang Sultan Abdul Halim Alor Setar, Kedah..
Suasana pilu dan sedih bercampur gembira mengiringi kami..
Kami berangkat tepat pukul 11 pagi selepas menjamu selera di rumah aku..
Diiringi bacaan doa oleh Ayahda ku sendiri dan di aminkan oleh seluruh kaum keluarga ku sebelum "turun tangga".
 Aduh , sedihnya hati ini.. bila mendengar satu persatu bacaan doa dari ayahda ku sendiri..

"Ya Allah , HambaMu memohon kepada Mu jagalah kaum keluargaku dari sebarang musibah , kau lindungilah mereka dari sebarang masalah ketika aku berada di sana" 

Ni antara doa ayahda ku paling jelas aku dengar.. Ermm , sebak ! tp encik buah hati aku banyak kali pesan.. Jangan titiskan air mata depan mak ayah sebelum mereka berangkat.. Biar sedih di hati.. jangan tunjuk di muka.. nanti depa risau.. Okey, aku try supaya x menitis satu pun.. tapi dalam hati hanya Tuhan yang maha mengetahui.. dalam hati aku hanya ada ni ja " aku kat sini , mak ayah kat sana " tuh ja yang buat aku risau sangat-sangat.. Kalau jadi apa-apa kat sana mcm na.. tp aku mohon doa banyak-banyak bg rombongan keluargaku ke Mekah selamat pergi dan balik.. amin..

Nengok ler picture ni k! hati sebak , muka nampak cool.. sapa pun xtaw~





Antara pengiring rombongan penghantaran bakal haji :)




Ayah aku yang ber"spek".. awal-awal lagi dah mengBotakan Kepala..


Mak dan tok kesayanganku.. Windu ni ^.^

Calon cucu-cucu paling sporting :))

Okey ! Tu nenekda saya , tudung hitam tuh tok piah n yg tudung putih tuh Tok Ah

Muka sedih sebab semua dah nak masuk dalam flight :((

Lepas balik dari airport, kami singgah makan laksam dgn laksa. Pak jang yg belanja.. thanx pak njang :))

  
Sekian, budak rindu mak ayah dia :((
deyla yahya
 

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

 
Copyright © . All Right Reserved by Adila Husna 2013