| ♥ Adila Husna ♥ | bittersweet life: nak STORY ni

Thursday, January 6, 2011

nak STORY ni

meh cini mak cik- mak cik sume, nak story ni pasal sekembalinya kehidupan aku sebagai student Unibesiti.. huh.. macam-macam jadi sampai serabut kepala.. meh cini nak celite 1 per 1.. pada suatu hari.. Ops cilap.. jap-jap nak pikir dulu nak start kat mane... okey lah.. start dari first day..

1st day - aku bersiap-siap nak kelas la kan.. naseb bangun awal, aku takut x terbangun jew coz kat rumah asek bangun tido lambat jew... tapi kan, nak tahu x cerite disebalik tuh.. cite dia macam ni.. actually, aku set alarms hp aku kul 6.30 pagi seperti biase.. tapi bila bunyi hp aku punya alarms bunyi aku snooze jew.. kul 6.40 plak bunyi aku snooze lagi.. kul 6.50 bunyi bru aku off n terus bangun.. bagi aku awal lagi.. haha.. bangun jew terus g mandi.. hammmbeeek koow, ramai gile lam toilet.. sesak toilet tuh.. ayyyoooook nak mandi mcm ne kalau macam ni.. tunggu punye tunggu dapat jgk la masuk toilet.. tuh pun aku potong line orang.. biase r mau hidup kan.. hahaha.. gelak jahat.. pas bersiap sume, kuar je balik hujan turun plak.. lebat sesangat-sangat.. baju ni basah lencun.. jangan cakap la... sampai jew kat fakulti orang ramai plak! kat mane ni nak berteduh.. dah la basah kuyup dah ni, baju siap boleh perah-perah lagi.. sejuk jangan cakap r.. tunggu punya tunggu sambil bersila depan fakulti, jadual xkeluar pun lg.. macam ne nak masuk kelas ni.. aduh! pastu KP cakap, ptg baru jadual kuar.. ape lagi.. balik r bilik... dengan bangganyer.. mood masa tuh pun xde lagi...

2nd day - dah semalam tengok jadual kelas kul 10.. so pagi ni membuta r aku, tapi aku mandi siap-siap dalam kul 7 pagi mcam tuh.. baru aku sambung tido balik.. nyenyak aku tdo... bangun jew tdo dekat kul 9.. siap nak g kelas... call wani kawan aku cakap kelas xde lagi.. petang baru ade.. ayyyooooohhhh.... best gile, dapat sambung tido balik.. tapi aku lapar plak.. trun g DM dgn baju kurung..haha.. tunggu la kul 2 ptg plak nak g kelas.. tup tup sampai kat fakulti ade memo.. memo tuh tulis "PERHATIAN KEPADA SEMUA BUDAK PART 2.. SENARAI NAMA MENGIKUT KELAS AKAN DIKELUARKAN ESOK".. tersentak aku dgn wani.. pastu g tengok kat broad 1 lg plak.. tengok-tengok kelas kena rombak plak.. bukan setakat rombak kelas, jadual pun rombak.. hambek aku kelas C.. xkenal sape-sape lak tuh.. naseb ada yang datang tegur aku jgk cz dia pun xkenal sape.. so, bagi number phone kat dia.. nanti ley contact-contact dia.. naseb aku baik cz ade jugak kawan nak contact.. aku mcm sedih dalam happy jew time tuh... waaaaaa, pastu terus ikut wani, zaty, intan kuar SIDEX.. ilangkan tension..

3rd day- kelas keyboarding batal.. macam geram-geram jew.. huh, balik blik jap.. cz kul 4 ada kelas BEL plak.. erm, nak cakap cini mmg best madam ni ajar.. siap dia cakap... bring food in class start now.. dia suh bawak goreng pisang masuk kelas tiap kelas dia.. dia cakap kelas dia, suka hati dia la.. nak suh bawak masuk ape pun.. best sgt-sgt MADAM ROSIDA.. budak-budak kelas pun best.. gile-gile sume.. :)

4th day- bangun awal ni.. semangat nak g kelas.. keke.. kul 7.30 dah start jalan g fakulti baru.. mak aiiii.. terasa jauh sangat-sangat.. tapi memang jauh pun... nape uitm tukar fakulti jauh sgt.. sakit kaki student!.. nak kena beli beskal dah r macam ni... bila jalan kaki rasa lambat jew nak sampai.. nak redah fakulti FSPU, FSSR, fakulti akuan, fakulti bisnes baru jumpa FAKULTI OM yang baru.. jauh tahap gaban.. kaki dah melecat dah.. tapi xpe demi ilmu aku tetap kena g.. :(


5th day- kena jalan kaki gak awal pagi.. tapi hilang gak penat cz classmate sume gile-gile.. pepagi, dah kelas Encik RAZAK! mengantuk siott..


p/s : pape pun terjadi, saya tetap happy ye mak cik.. saya student nak datang belajar.. xnak bersungut banyak.. kelas baru, roomates baru, saya nak hidup baru jugak.. kawan lama xpernah saya lupa.. :)
Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

 
Copyright © . All Right Reserved by Adila Husna 2013