| ♥ Adila Husna ♥ | bittersweet life: Maafkan saya sume!

Sunday, January 16, 2011

Maafkan saya sume!

hai sume! apa habaQ?..
Lama sungguh xupdate belog ni hah!..
maap ye suma..
sejaksejak dua tiga menjak ni..
saya ni bz cket..
ops! bz sgt kew? ngee..
bz la kowt..
manyak keja nak kena setel..
Nak start cite dari mana ni hah?
cecite cecite cecite (dialog cite hantu kak limah go back home)...
okey!.. aku start dari minggu kedua kuliah..
okeh, firstly.. once open da time.. ngee
melalut la plak...
Xpe2 aku cite pasal ari jumaat ari tuh jew lah..
Pepagi hari jumaat tuh..
aku bangun ja dari tidOq terus aku teringat kat si kembang kempayang aku tuh.. (kucing aku)
than, aku teringat jugak kat umah..
bru ja dua minggu tinggai..
dah meroyan aku kat sni..huhu..
pastu terus terfikir..
klu balik umah lepas abes kelas pun best jugak ni..
tp xpe lah, aku bersiap dulu g kelas ITB..
kul 8 start kul 10 abes..
terus balik bilik kemas sume barang..
nak gerak la nek bus kat luar u..
tup tup.. si Adib ni nak ikut plak aku..
So, aku bawak r dia balik umah sekali..
nak suh dia rasa macam ne best nyer kampung..
So, lepas lunch terus gerak nek bus..
Alhamdulillah..Allah permudahkan perjalanan kami :)
1st time la aku balik kali ni..
xbanyak sgt problem yang berlaku..
mcm straight ja perjalanan aku walaupun kena tukaQ-tukaQ bus...
Mula dari Sri Iskandar-Medan Kidd-Medan Gopeng-B'woth-Baling-rumah...
bnyak kan kena berhenti?.. sbb bus express Ipoh-Baling mmg xdak..
kadang2 sbb tuh jugak aku balik 2bulan sekali...
bukan xmo balik..susah bus je..
Act, 4 jam ja dari Uitm sampai umah kalau nek keta la..
tp kalau nek bus, 7 jam baru sampai umah.. tp kadang2 lebih lg..
penat dowwh.. nak balik kena tggu cuti mid sem or cuti sem jew..
Okeh, balik kepada cite asal k..
aku balik ni ade tujuan sebenarnya..

1) aku nak g bank BSN nak dapatkan num pin PTPTN, Aku nak pinjam PTPTN!.. tp ampeh je.. BSN tutup cz CUTI semperna keputraan sultan kedah!.. so, aku amek keputusan x payah r amek PTPTN.. kalau nak ikutkan.. duit mak ayah aku bagi tp minggu lebih pada cukup kat aku.. kalau amek PTPTN pun aku xkan dapat penuh pun.. Sbb mak ayah aku keja.. lgpun tanggung 2 je.. kalau amek pun, duit tuh akan membazir ikOt dan ja.. beli benda benda len yang banyak..aku taw sgt!.. So, xpayah amek lah.. mak aku pun xbg amek.. ayah aku kata mengaji ja bg pandai-pandai.. nak apa pun ayah bg.. :) nanti keja xde la nak tanggung bayaQ duit PTPTN.. wat loan beli keta pun best gak kan.. ngee....

2) mak aku call aku kata kembang kepayang aku xmakan.. So, aku balik r tgk dia.. memang xmakan pun.. bila pegang dia ringan ja.. xmacam selalu dah... Kecian dia.. kena ada tuan dia tunggu dia makan bru dia nak makan.. tp kerna sayang dia aku snggup balik jauh2 pun.. nak bg dia makan depan aku.. :)

3) nak cari kasut banyak2.. sebab fakulti baru aku jauh.. kasut pakai je dah haus!.. so, g la CS, sg petani.. cari kasut bebanyak.. tp dapat sepasang je.. ngee.. xpe lah... janji dapat kasut baru..




next day, kami kuaQ g jenjalan... ingat nak g area baling je.. last sampai ke Sg petani g... tp bukan aku yang driver.. Adib yg drive guna keta adik aku.. jimat minyak cket.. ngeee...

ni pic lam keta Otw nak g sg. petani...



tuh je kowt kisah2 tersirat aku..

member aku dah bising suh teman dia mandi jap..

ngee

terbantut nak tulis belog!

Okey,

bye :)






Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

 
Copyright © . All Right Reserved by Adila Husna 2013