| ♥ Adila Husna ♥ | bittersweet life: THANK PAK CIK POLISI

Friday, September 24, 2010

THANK PAK CIK POLISI


ari ni kelas aku dlm jadual kol 10pg.. So, aku pown happy la cz xpayah mandi pagi2 buta, xpayah nak bgn awal.. sonok ler.. smlm plak teman aza.. roomates aku buat lukisan dia smpai kol 2 je.. pastu aku ckp kat aza, aku dah mengantok.. aza ckp xpe.. g la tdo dlu.. aku pown panjat la katil double-daker tuh.. letak2 je kepala.. terus lesap.. sedar2 dah kol 6.50.. Subuh!!.. bgn2 tgk aza xtdo lg.. dasyatkan bebudak art ni wat keja.. smpai xtdo..
pas sembhyang subuh sume.. aku smbung tdo blik smpai kol 8.45.. haha.. bukan nya bgun nk stdy.. tp smbng tdo blik... keke.. pas mandi sume.. than aku iron la baju kurung lip lap lip lap aku tuh mengadap tingkap bilik aku.. tetiba tgh iron baju ala2 bibik gitu.. aku ternampak la someone ni bawak 2 beg laptop berwarna hitam... sepanjang balik cuti raya ni aku baru je dpt inform dri bla.. bla.. dia dah jual dah laptop dia kat sape ntah utk nak dptkan duit tuttttttttt.... tp beg laptop spa plak yg dia sandang tuh?.. aku malas nak fikir sgt.. complete sume aku pown g la kelas jawab grammar test... agak susah la jgk.. sebb aku dri drjah 1 smpai sekarang aku xdapat lagi nak beza kan... kompius!.. abes je tuh sume.. aku pown blik la bilik aku syurgaku ni...plan nak kemas almari aku tuh sebb dah bersepah sgt... baju bnyak.. tp almari kecik.. tgh2 kemas2 almari tuh.. ainul c kenek tuh pown balik blik... ( aku xpasti dia g kelas ke x time tuh ).. than aza pown balik jgk.. bilik melati 2212.. kembali riuh-rendah... kuang2... dlm kul 12 lbh mcm tuh la.. maisarah azmi dtg kat bilik aku.. ckp nampak xbeg laptop sarah..?.. aku ckp la kat dia.. sarah lekat kat mana beg tuh? lekat kat dpn almari.. tp xde.. laptop mana? ade skali.. :. arghhh sudah... laptop hilang... nisa plak balik... LAPTOP hilang? laptop nisa.. nisa pown selongkar la almari dia.. ternyata.. mmg xdak jgk laptop dia.. 2 bijik laptop hilang... sape curi?.. than baru ala aku ingat pagi tdi punya cita aku nampak someone ni bawak 2 beg laptop.. yg si nisa n si diba dah kayuh2 basikal g kat unit keselamatan dgn cari someone tuh kot2 la jmpa.. aku dgn sarah follow dgn jalan kaki... gelabah turuk kowt time tuh.. sarah ni yg tk pernah nak maki2 org.. tetiba je keluar dri mulut dia " dasar pompuan sundal"... kami try cari dia kot area u.. tp xde.. penipu nya pempuan.. klu dpt time tuh mmg kena la dia dgn kami.. sepak terajang mmg kena la.. nasib xjumpa je.. klu jumpa lingkup!... pastu kol mak dia plak tanya dia blik ke x lg? mak dia ley ckp dia xblik.. pastu boleh bela2 ank dia lg.. kami terus ke unit keselamatan nak wat report... pas wat report sume.. berjam-jam jgk la kami kat unit tuh.. msg kat dia klu dia xamek pown tolong r balik.. kita bincang elok-elok.. tp last dia send msg ckp.. klu nak wat report polis pon report la.. aku pown ley wat report ampatuduh aku dan malukan malukan aku.. kami pown malas la nak amek masa yg panjang.. tuh kami terpaksa wat report polis plak.. kami pown bawah arahan En.azmi jgk utk wat report tuh... so, balik amek I.c dgn sembahyang zohor asar... kami pown g la balai polis nek teksi... cita kat driver teksi tuh pasal kes ni.. ingt nak mintak simpati.. tp xde pown.. tmbang tetap mcm tuh jgk.. tp xpe.. yg penting kami nak suspek ditangkap and terus masuk lokap! dia bukan lg kawan tp dia !@#$%^&*... msa nak buat report tuh kami dapat msg dri suspek ni " aku minta maaf.. aku mengaku aku yg amek.. aku terpaksa.. mlam ni aku bg balik laptop ampa tp ada syarat.." nisa blas balik msg ape syaratnya..."ampa kena call mak aku ckp bukan aku yg curi laptop ampa n ckp kat tira bgtaw kat member len benda yg sama..tarik balik report tuh... bley dak ikot ckp aku?".. tp kami xbodoh mcm tuh nk ikot ckp dia.. kami buat jgk report...tp kami msg MAIN2 dgn dia ckp report dah tarik balik... kita jumpa malam ni kt depan kolej...haha...wat report polis sume selesai... kmi pown balik jln kaki... smpai dekat kol 6.50 mcm tu la.. kena masuk unit keselamatan dulu... tunjuk report tuh kat pak guard.. kol 7 lbh keluar g terus up town beli makanan nak buka posa.. tp terpaksa berbuka smbil jln.. sbb penat sgt.. huhu..

strategi blom selesai...:
malam itu, kami sekumpulan bersiap sedia.. semua kena jd mcm chalie angels.. sorng kat tiang, kt tepi tong coca cola, kat tangga.. sbb kami dah dpt msg yg suspek dah on day way dh nak dtg amek barang dia... so, kami dah ready dah dgn pak guard, polis and member2 yg len..
terpaksa menggunakan 8 org lg kwn kami utk "usha" suspek dari jauh... lam 20 minit tunggu.. kami suma dpt taw boyfriend dia yg masuk nak amek barang tuh.. dia tunggu kat petronas xjauh dari situ.. lam hati kami suma hanya nak tgk reaksi muka dia mcm mana ja.. Sampai ja polis kat pintu masuk depan U.. boyfriend dia pown sampai.. nak jd kan cita.. boy dia tuh mmg bodoh bangang la sbb dia g ckp nak masuk jumpa org penang.. pe lg polis terus je la tangkap.. sbb mmg polis nak org penang cm ang pown.. haha.. padan muka... pastu tak tahu ape cita.. kami bertiga terpaksa g balai polis lg.. polis dtg jemput kat kolej.. kami cm VVIP plak.. keke...

sampai ja kat balai polis tuh.. tgk ja muka si pompuan tuh.. rasa nak g penyepak ja.. harap je polis dah pesan jgn apa2kan dia... boy dia pown cm lurus bendul je... selekeh plak tuh.. mcm tuh kaw tergila2 sgt?.. adoi2... tak pe.. amek kaw.. rasakan... ni la balasan TUHAN kat kaw.. wat jahat hari JUMAAT lak tuh... nasib si nisa tuh ada hati nak tarik balik report.. klu x.. kau duduk lah dlm lokap tuh pakai Bra dgn spenda... dengan perangai kau mcm tuh.. mmg layak kau duduk lam mcm tuh...

semua dah selesai.. Encik-encik polis pown nak hantar la kami ni balik.. masa lam keta polis tuh.. encik polis tuh tanya la.. kamu semua lapar x?... kami pown ckp lapar la cik.. jom bawak kami makan cik.. kami belanja cik...

pas makan2 sume.. kami nak bayar.. tp encik tuh ckp.. xpayah la.. sy belanja..

makasih cik...


Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

 
Copyright © . All Right Reserved by Adila Husna 2013