| ♥ Adila Husna ♥ | bittersweet life: First time buat kek marble

Wednesday, September 15, 2010

First time buat kek marble


semakin hari duk umah aku pown mula la boring seboringnya.. than, terfikir la nak buat something yg boleh hilangkan boring aku ni.. nak tgk tv pown boring.. mengadap FB pown boring... than, dapat la 1 idea.. terfikir la nak buat kek.. masuk je lam dapur.. buka la lemari nampak la ada cukup2 je bahan nak wat sebijk kek... tepung ada.. buttercup ada... telur size AA ada.. gula ada.. coklat ada.. tp mesin putaq adunan tuh kat mana plak mak aku letak ni.. puas2 cari baru la aku jumpa.. than, siap la amek periuk mangkuk mak aku nak guna wat adunan kek tuh.. masuk tepung + buttercup.. uli-uli la aku sowng sampai sebati.. than baru masuk telur.. best la buat mcm ni xde sape nak kacau aku wat keja.. sebb aku wat keja dlm kol 10 mlm.. suma yg len tgh layan feel sendiri.. budak-budak kecik tuh pown xmengadu lapaq lg.. dak meow2 kt aku.. kenyang dah kowt budak-budak tuh..
Selesai buat adunan tuh, aku pown nak bakar la.. tp xmaw guna oven lah.. aku lebih suka makan kek yg dikukus dri yg dibakar.. lebih sedap.. calit-calit cket majerin kt mangkuk tuh( aku xtaw nama apa besi yng utk bakaq kek) pastu cari periuk kukus mak aku, buh air cket.. letak la adunan lam tuh... tp kena masak lama cket la.. sbb kukuskan.. kena masak lam sejam lbh mcm tuh r...
siap je kek tuh.. bg la kat adik beradik aku makan... pagi eskkan hari tuh aku ada keja kt luar.. so, kena la keluar jap.. balik petang tuh.. tgk2 dah abes dah.. nasib sempat makan jugak sepotong dua.. alhamdulillah abes dan kek aku sedap.. (angkt bakul sendiri)



ni la kek aku.. design by deyla.. tantik an




10 minit masak dah tinggal banyak ni dah

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

 
Copyright © . All Right Reserved by Adila Husna 2013