| ♥ Adila Husna ♥ | bittersweet life: Aku jawab balik

Monday, January 7, 2013

Aku jawab balik

Assalamualaikum. 

Dengar tak aku cakap aku jawab balik! Hehe. Munyik macam serius je kan? Okey, macam ni cerita dia before ni ramai sangat tanya aku buat apa sekarang? Tak keje ke? Tak cari income cket ke untuk sambung study nanti? Takkan tak nak cari kerja langsung kot. Nak duduk rumah je ke? Okey, Fine meh aku cerita bagi details. Actually, pasal kerja memang aku dah cari. Aku g cari sorang-sorang taw tak. Tanpa ada orang teman pun. Aku tebalkan muka cari sana-sini. Tapi semua cakap TAK ADA KERJA KOSONG adik. SO sad! *lap air mata yang berderai. Lagipun aku nak kerja part time je. Pekan yang dekat rumah aku tuh kecik je mana besar pun. Kerja semua terhad, yang ada kedai-kedai baju, kedai-kedai kain. Yang tuh mak aku yang tak bagi, sebab kerja habis malam. Aku nak balik sorang. Bahaya la cket. KFC aku dah cuba usha, tapi masalahnya KFC tuh aku tak tahu nak mintak kerja kt sapa, takkan nak g mintak kt kaunter kot. Yang aku kenal pekerja KFC tuh pun belagakss gilaaa! aku kenal dia, satu sekolah ja dgn aku. Tapi dia tua setahun dari aku, Senang cerita umo dia sama dgn abg aku. Aku banyak kali masuk KFC try senyum kat dia, Tapi Hampes, aku malu sendiri. Langsung tak senyum balik. Tapi bila aku g dengan abg aku, amboi bukan main ramah lagi dia.. Puihh! Menci aku. 

Okey lepas itu aku buat plan lain cari duit. Takkan nak keluar ja kena mintak duit kat mak. Memang la mak bagi. Tapi bila dah besar, malu la nak mintak-mintak ni. hehe. Next plan aku try buat kek karemal pelangi tuh, mana tahu kot boleh buat business. Aku plan nak buat kek pelangi tuh sebijik, lepas tuh nak suruh mak aku bawak g sekolah dia. Suruh cikgu cikgu rasa. Kalau depa kata sedap. Baru boleh order dgn aku. Tapi kan, nak jadikan cerita, tiap kali aku buat kek karemal tuh dalam sekelip mata kek tuh abes. Bukan dimana-mana. tapi dirumah aku sendiri. So, mcm mana nak suruh orang lain rasa ? Tension aku. tapi plan ni still dalam kepala aku lagi.

Next plan, aku cuba nak buat Iklan berbayar. Tahu tak? Alah, macam-macam sekarang ada. Kalau pandai cari dapat la. Tapi seminggu aku check amount duk banyak tuh jugak. Tak pernah nak tambah. kalau bertambah pun cket sangat. Aku tunggu macam tunggul kayu ja. Sedih gila! 

Next plan, aku nak cari duit dalam dunia blog! Aku pun usha-usha otai-otai. blogger plak. Nak tengok macam mana depa tarik orang utk join blog depa. Dan paling yang aku tgk mesti la blog abg ben. Siap bertweet lagi dengan dia. Siap follow lagi. Aku follow dia, dia follow aku back. Tapi slot #responanda dalam  TL twitter aku tiap tiap malam ada. Macam-macam cerita keluar. Tak tahan nak gelak baca. Tapi nak tarik orang utk baca blog kita macam susah ja. Macam mana aku nak buat ni :(


Okey, sampai sini ja, cerita ni tak habis lagi, tunggu next episod. Waaa! mcm cita adam dan hawa plak. :P


budak buntu,


Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

 
Copyright © . All Right Reserved by Adila Husna 2013