| ♥ Adila Husna ♥ | bittersweet life: For my mom only

Monday, May 9, 2011

For my mom only

she is my support and my best friend


Assalamualaikum w.b.t. tengok tajuk entry kali ni taw kan nak tuju kat sape.. tentu la kat my superwomen i.. Meh ler ramai-ramai i nak cite ni.. jangan malu jangan sengan nak terjah belog cik deyla ni.. Entry kali ni nak cerita special about my mom.. Puan Jariah Bt. Abd Rani.. Actually, besday mak dengan hari ibu jatuh serentak hari yang sama.. tuh xmasuk lg hari guru.. Untung kan bufday mak bulan may.. senang nak bg hadiah.. 3 in 1.. Ops.. So, tengah2 fkir xtataw nak bg hadiah apa kat mak.. tetiba dapat idea nak bg hijab kat mak.. terus seach On9 shopping yang jual Hijab.. sbb saya malas sgt-sgt nak kuar umah..(jga kulit konon..uiiittthh).. tp suma cm xberapa berkenan.. so search plak resepi lam internet kowt-kowt ley masak something yang mak suka.. cari punya cari.. so, dapat la idea nak wat mee bandung.. mak kan suka makan mee.. lam nak buat mee bandung ni saya ada plan.. 1st plan nak kena ajak ayah cari barang nak wat mee utk esk dan kena wat wat mcm xdak apa pun esk.. ptg tuh cakap la kat ayah boring la duk kat umah ja.. jom la p jalan-jalan , kita p pasar malam pun jdi lah..tp an an an an an.. nak taw x ayah kata pa.. respon yang xmemberi impak positif langsung kt saya..sedih2 : (( ayah cakap dah dkt kul 6 dah ni.. satg maghrib pun xbalik umah lg.. :(( ayah ni ! ( lupa ka esk bufday mak).. pastu tetiba mak menyampuk.. klu xp ptg ni , p la malam ni.. mak xpayah masak dah malam ni.. huh? mcm xjadi ja first plan ni.. So, nak jadikan cerita malam tuh ayah bawak kuaq jgk.. p billion shopping barang dapur sat.. yang pelik kan bahan-bahan nak wat mee beli.. tp mee ja tertinggai xbeli.. than , g la kat de Sara cafe makan chicken chop sambil tggu abg ngah sampai.. klu xtggu abg ngah , saya mesti dah jdi mcm anak tunggal dah..hehe.. masa makan tuh wish la happy mother day n happy bufday kt mak.. dah kenyang makan nak berangkat la kan.. masa on the way balik tuh , x sure la ayah pasang radio apa.. tp kan ada la 1 lagu ni nyanyi lagu happy bufday dalam bahasa tamil.. mcm taw taw ja besday mak esk.. ayah pun naikkan volume radio tuh sambil ikut lagu tuh nyanyi dan sambung "happy bufday Jariah" (sweetkan ayah saya)..


ni la chicken chop kt dee sara cafe tuh.. sedap..
dah lama dah i mengidam nak makan chicken chop ni..
tp xkesampaian.. tup tup ayah bawak g makan.. (saya suke)
=p


Uke , cite xhabes kat citu ja k.. saya nak sambung lagi ni... keesokkannya , masa mak balik sekolah kan.. mak cakap mak tak beli apa-apa pun lauk ari ni.. mcm selalu mak mesti order lauk kat kantin sekolah bawak balik kt umah.. bukan saya malas masak tp mak mesti beli lauk tambah utk anak dia.. xkesah la lauk apa pun mak mesti beli.. (ni sayang mak ngat2 ni).. tiba2 mak bawak kuaQ satu plastik dari beg.. mak cakap "nah , amek ni kek hari ibu".. sapa ibu skrang ni?.. mak kat saya?.. hehe.. mak wat lawak sbb tinggai kami berdua ja kat umah masa tuh.. but, thanx mak sebab belikan cupcake comei ni kat saya.. patutnya saya yang kena beli cupcake ni utk mak.. ni terbalik plak.. ^_^


comei x cupcake mak saya beli kat saya?
walaupun hitam tp sedap kowt..


petang tuh plak , dapat mesej dari bang ngah.. "kek bufday mak dah beli lom?" pastu cakap "xbeli lagi".. send.. pastu terlupa nak pesan plak.. amek nset cpat-cpat text kat bang ngah "klu nak beli kek kat mak , jangan beli kek coklat sbb mak xsuka".. pastu , tggu lah bang ngah balik bawak balik kek kat mak.. mak pun terharu "mak cakap syok nya" pastu mak ckp ni mesti "dila yang suh beli kan" ops.. i jgk kena.. sbb tiap2 tahun kan saya yang selalu beli kat mak kek tp tahun ni xbeli n tak buat langsung kek.. tuh mak cakap mcm tuh...


ni cake hadiah dari abg ngah utk mak..
abg ngah cakap , ni last cake yang ada kat kedai..
tp , xpe lah. ada jugak kek kan dari xdak langsung kan..
cantik pun cantik..



mana hadiah dari saya utk mak? mee bandung mna?
uke , dah mee xdak kat umah.. so, decide nak wat benda len plak..
so , saya buat sambal telur puyuh dan sup tulang ja utk mak.. =)


ni sambal telur puyuh tuh..
gmbaq sup tulang xdan nak snap..



hadiah dari ayah utk mak...
jam ROSCANI paris..
(ingatkan ayah xingat, rupanya awai lg dh beli)



Dear my mom,
terima kasih sebab
mak jaga dari saya kecik kemetot sampai la saya besaQ gedabak mcm skrang..
mak , sanggup dengar segala luahan masalah peribadi saya..
mak sanggup ikut segala perangai saya ,
mak sanggup habes kan duit gaji mak tiap2 bulan utk saya ,

mak, mesti taw ni..
Mak lah Wanita paling cantik dan paling menawan bg saya..
mak lah cikgu , mak lah doktor, mak lah chef, mak lah accountant , mak lah hakim , mak lah polis , Senang cite mak lah segala-galanya.. mak jgk ratu hati saya dari saya kecik kemetot sampai besaQ gedabak skrang mcm ni.. =)

saya sayang mak saya ngat ngat :))
muahx muahx *.*

selamat hari ibu dan selamat hari lahir mak..

p/s: ari guru nk bg hadiah apa kt mak ea?








Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

 
Copyright © . All Right Reserved by Adila Husna 2013