| ♥ Adila Husna ♥ | bittersweet life: Pemergian Arwah Tok Sopiah bt. Hassan

Saturday, November 12, 2011

Pemergian Arwah Tok Sopiah bt. Hassan


Berita sedih yang baru diterima dari Tanah Suci Mekah iaitu dari bonda tercinta.. yang mengatakan nenda saya telah kembali ke rahmatullah pada jam 4.45 petang waktu mekah.. Selepas arwah selesai menunaikan solat asar dan arwah hanya mengalami 10 minit sakit sebelum menghembuskan nafas terakhir disisi anak sulung arwah...  Alhamdulillah...nenenda saya org terpilih utk menyahut seruan ilahi disana.. Bukan calang-calang orang dapat mcm arwah dapat.. lebih 2 juta umat Islam di sana sembahyangkan jenazah untuk arwah.. tapi sedih tetap sedih.. tak sempat nak tgk arwah balik ke Malaysia.. Arwah selamat dikebumikan disana lepas subuh..sama-sama kta sedekahkan Al-fatihah bt arwah nenda sy.. semoga rohnya ditempatkan dikalangan orang-orang beriman.. apa-apa pun kena redha.. sbb nenda saya meninggal tempat baik.. semoga arwah ditempatkan dikalangan para syuhada.. amin..amin.. ya rabal'amin.. rindu arwah.. Arwah sangat-sangat sayangkan cucu-cucu nya.. teringat hari terakhir melihat arwah gelak ketawa tanpa henti dengan saya.. waktu tuh masa arwah dpt tahu tentang panggilan haji  yg beliau dpt.. begitu ceria sekali sy melihatnya.. mcm-mcm cerita arwah ceritakan pada sy.. sehinggakan sy xsangka itu kali terakhir melihat beliau ketawa riang begitu sekali.. sebak didada bila teringatkan senyuman terakhir arwah.. Al-fatihah buat arwah..

"Andai kita diuji dengan kematian orang yang kita sayangi, jangan terlalu bersedih, doakanlah untuknya.. Andai kita diuji dengan sebuah perpisahan, yakinlah jika kita tidak berjumpa di dunia. Insya-Allah, Allah akan temukan kita di syurga yang kekal abadi.. "

saya rindu nenek saya,
cucumu..



Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

 
Copyright © . All Right Reserved by Adila Husna 2013