| ♥ Adila Husna ♥ | bittersweet life: HIDUP AKU HAPPY TP ADA ORANG SAKIT HATI

Friday, October 22, 2010

HIDUP AKU HAPPY TP ADA ORANG SAKIT HATI


Apalah nasib aku kan.. Sedih kadang-kadang mengenangkan nasib diri sendiri.. Bukan aku mintak nak dapat nasib macam ni.. Apa yang korang rasakan bila orang yang korang rasa dia kawan baik korang last-last dia khianati korang sendiri dan memburuk-burakkan nama korang didepan orang sedangkan korang sendiri menjaga nama kawan yang dianggap baik itu didepan orang lain.. mesti korang sedih kan?.. Benda ni terjadi kat aku sendiri.. aku mengaku aku ni mmg la jahat , kadang2 aku malas r nak amek taw sgt bab member2 ni.. kecuali dia yg bagitaw sendiri.. kalau amek taw sangat japg cakap jaga tepi kain plak.. Tp kan, walaupun aku xjaga tepi kain orang pun.. ada jugak org yg berhati mulia la kan jaga tepi kain aku.. Ok la.. aku cite la pasal someOne ni.. First, mula-mula kenal dgn dia ni.. perangai dia senyap, sunyi dan sepi.. sepatah cakap.. sepatah jawab.. dalam hati aku.. budak ni ok kot nak wat kawan.. lame-lame kwn tuh, mcm2 la kami kongsi cite.. itu la.. ini la.. bg aku, sume manusia ade kekurangan sendri.. klu sorang manusia tuh wat salah tuh normal la.. mmg lumrah dunia.. kadang-kadang ade r jgk lam berkawan tuh kita terasa hati la kan.. maybe dia xtahu yg kita terasa.. tp kita wat diam je la xsimpan pun lam hati... kadang-kadang aku tak suka la nak berkira sgt harta benda aku.. klu dia nak ape pun yg aku ade.. aku bagi je.. kadang-kadang aku kesian tgk die.. tp sejak nak abes sem tu la dia wat perangai dgn final dah dekat.. aku try nak tanya dia face to face pe masalah dia.. ape yg tak kena.. mana taw kowt2 la aku yg tersalah cakap ke kat dia wat dia terasa pape ke.. tp aku xberani.. aku cuba bgtaw masalah aku kat kawan aku sorang lgi.. aku suh kawan aku yg g tanya ape masalah dgn dia.. Senang cite xmo bg keliru.. Kawan yg bermasalah tuh sbg A dan yg g tanya tuh sebagai B.. B ni g la masuk bilik kwn kepada A ni buat-buat nak tgk movee sambil tanya soklan pasal sume ni kt A.. Bila sume A ni cite kat B.. B pun datang r cite kat aku.. tp xcite lam bilik aku cz ada si cik C tgh tdo.. takot tergnggu lak C tdo.. aku dgn B ni g la cite kat koridor dekat dengan bilik aku.. Yang paling pedih sekali bila aku dgr sendiri B ni bgtaw kat aku yang aku lah penyebab A xley nak study... Aduih~ Why aku yg penyebab sume ni.. tension aku la.. aku wat ape sampai dia xbley nak study?.. aku wat bising? aku rasa aku banyak tdo ja.. tension kot.. mcm-mcm lg yg dia ckp.. dia ckp aku ni perangai dah berubah.. dah xmcm dulu.. apa yg berubahnya.. aku mcm ni ja.. masih nak kawan dgn dia.. yang paling benggang sekali dia cakap aku dgn Si B ni mcm ada something.. gila ka apa.. aku bukan lesbian la.. aku pempuan yg ada perasaan kat laki lg bukan kt pompuan.. ke dia jeles dgn aku sebab si B ni dlu rapat dgn dia , layan dia mcm2 , suke kacau dia n sembang2 dgn dia.. sekarang si B ni rapat dgn aku plak.. sbb aku suke masuk bilik si B ni kacau2 dia wat keje n cite la problem aku dgn bf aku.. kadang2 aku cite kat dia pasal Ex-bf aku sampai nangis2 kat bilik dia.. kadang2 kami borak pasal family masing2.. sampai gelak guling2.. nak wat mcm ne aku kesian kat kawan-kawan aku.. aku nak diaowng happy.. Bila si B ni ajak korang teman dia masa roommte dia balik kg.. Korang xnak, bila aku teman dia n sebilik dgn dia korang ckp aku bukan-bukan.. Sedih kowt korang wat mcm ni kat aku.. korang dah pandang serong kat aku cz si A buat cite yg bukan2 pasal aku.. xpadan dgn senyap, sunyi dan sepi dia tp klu bab wat cite kt owg dia num 1.. bkn aku nak kata kan.. kadang2 aku sendiri rimas r benda yg xberkaitan dgn dia pun dia nak amek taw..kadang-kadang dia gadoh dgn org len dia cite kat aku sume la pasal dia gadoh tuh.. bila aku fikir balik sume mmg salah dia.. tp aku terpaksa hipokrik ckp yg aku sokong dia.. nak wat mcm ne dia kawan aku.. tp aku wat layan xlayan je... Erm, apasel dgn dia tuh? pasal si B dtg pegang aku pun dia nak wat jadi isu.. Sedangkan si B tuh pempuan macam dia jgk.. xsalah kan kalaw pempuan pegang sesama pempuan... yang dia peluk2 dgn pakwe dia tuh tak nampak pun salah.. xnampak pun haram...siap letak kat desktop lagi gmbar... yg kuar free hair dalam u pakai tudung tuh org len tak kata apa pun... org len xheran pun.. prg len xjaga tepi kain dia pun..tp nape dgn aku dia nak amek taw sgt.. Kalau dia nak sgt n ada hati kat si B ni.. amek la aku pun xheran cz aku dgn dia kawan je.. pasal dia xbleh nak study n nak bawak subject tuh bukan masalah aku.. masalah dalam diri dia sendri.. tp nape dia nak cari masalah tuh dgn aku.. aku pun ada masalah subject xley nak bawak jgk tp aku x bermasam muka dgn kawan.. xpernah pun xtegur.. xpenah pun nak burukan nama kawan sendri sebb aku xley nak bawak subject.. Kalau test or kuiz aku teruk 1st sekali aku cari mak aku.. kadang-kadang aku kesian mak aku cz nak kena dgr suma masalah aku.. kadang-kadang aku sedih pun cz aku msg mak aku pasal test xley nak jawab.. tuh ja.. lepas tuh aku ok sendiri.. pandai2 la nak iktiyar.. baca la yassin ke baca al Quran ke tenangkan hati.. xpayah la nak kaitkan nama kawan2 sbb masalah diri kita sendiri.. kesian kat kawan2.. diorng pun ade masalah jgk.. bkn kita sowang ja ada masalah.. pasal aku terlampau manja pun dia nak wat isu jugak.. aku manja kat mana sangat sampai dia kata mcm tuh.. ada time aku nak makan aku suh dia beli?.. ada time aku sakit aku suh dia suap aku makan?.. ada time aku nak mandi suh dia mandikan?... ada ke sume assignment aku dia yg setelkan?.. ada ka? kadang2 mentel aku.. dia cakap aku manja macam umo 13 tahun.. kalau aku manja sekali pun ada aku kacau hidup dia ke selama ni?.. fikir la matang sket... xelok burukan orang.. ingat kawan masa senang dgn susah kita.. jangan ingat kawan masa senang ja.. jangan buat diri tuh hot kalau diri tuh xhot semata-mata nak amek perhatian orang..

p/s: jangan jaga tepi kain orang , klu kain sendri terkoyak dalam erti kata lain jangan amek port lam hidup org len la klu hidup sendri terumbang ambing.. sekian~
Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

 
Copyright © . All Right Reserved by Adila Husna 2013