| ♥ Adila Husna ♥ | bittersweet life: Cerita si puteh melepak

Friday, April 6, 2012

Cerita si puteh melepak

HELLO kawan-kawan, saya tengah cuti sem sekarang.. Apa mau bikin? Syok bak hang... Hehehe, okey back my title entry, si puteh melepak! ni la cite sejak aku cuti sem kakak aku bawak balik 3 ekor anak kucing putih utk dijaga dan dibelai.. Katanya ibu kepada anak-anak kucing ni dah mati.. kira anak yatim piatu la kucing-kucing ni..  Comey sangat2.. walaupun ada 3 ekor kesemuanya berwarna putih mesti susah nak cam yang mana satu kan? warna mata saja yang dapat membezakan 3 ekor anak kucing itu.. sekoq matanya berwarna hijau, sekoq lagi matanya berwana biru laut, dan yang last matanya combine 2 warna hijau dan biru laut.. So, dapat la bezakan, tapi xsempat bg nama lg.. mereka ni sangat-sangat dengar cakap, walaupun umur bru sebulan rasanya.. Hehehe.. napa aku cakap mereka ni dgr cakap, sbb bila aku bg makan, mereka makan, bila suh masuk kadang tido, mereka tdo,.. easy rite? senang nak bela macam ni.. kekekke...
 tapi ada cerita yang sangat menyayat hati.. 
Waktu malam semasa mereka bertiga bermain di luar rumah, datang si bapak kucing yang sgt kejam mengigit lalu mematahkan tengkok salah seekor dari mereka.. yang jadi mangsa adalah anak kucing putih yang mempunyai warna mata hijau dan biru.. OMG! yang tuh yang aku syg tuh.. susah nak cari kucing ada 2 warna mata betina.. :' ( kesian sangat-sangat.. cari keliling rumah x jumpa.. keesokkan arinya baru jumpa tapi dah mati.. ada kesan lubang besar kt tengkok akibat digigit.. 
So, tinggal la 2 ekor dah si puteh!
nak jadikan cerita lagi, waktu pagi aku lepaskan anak-anak kucing putih itu untuk bermain-main di luar rumah sementara aku cuci kadang mereka tidak jauh dari situ.. tapi akibat meninggalkan mereka beberapa  minit diluar rumah.. si bapak kejam itu telah menyambar lagi seekor anak kucing putih.. Mangsanya, anak kucing putih mata hijau plak dan jugak betina... Sempat diselamatkan tapi terlambat, kesan gigitan itu terlalu dalam dan mengakibatkan anak kucing itu lumpuh, urat saratnya maybe terputus... anak kucing itu masih hidup dan tp tidak boleh jalan langsung.. kesian sgt-sgt.. hampir seminggu makan minum aku suapkan, bulu dilap tiap ari menggunakan tisu basah..sangat pandai memanggil orang utk beritahu dia mahu makan..meow meow kuat-kuat sepenuh hati smpai orang dengar.. dan akhirnya dia mati akibat kekejangan..dia mengelupur malam itu, aku suapkan dia makan tapi ditolehkan muka arah lain, aku berikan dia air zam zam guna picagari tapi di tolak.. dan digigit tapak tangan aku utk beritahu aku yang dia tengah sakit macam mana dia gigit aku.. kesian sangat-sangat tengok dia  :' (
sekarang tinggl la seekor yang mata biru laut tuh, hope dia besar dengan cerdas.. kesian dia xdak kawan, nak kurung pun x tergamak..


picture last, anak kucing putih yang mata hijau.. keesokkannya dia mati..Comeykan?

P/s : hati-hati dengan bapak kucing k, kalau bela kucing putih terutamanya, sbb bapak kucing sgt2 tidak suka kucing berwarna putih... aku rasa nak tangkap ja bapak kucing tuh g buang jauh-jauh, lagipun bukan kucing aku...itu kucing jiran aku, kucing-kucing aku yang lain sampai x kuar rumah takut dgn dia.. mcm na nak buat ni ?

 love white cat,
 




Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

 
Copyright © . All Right Reserved by Adila Husna 2013